måndag 2 maj 2011

Valstugorna har öppnat

Idag finns alla valstugor på plats i Örebro, vi håller till vid Svartån mitt emot Järntorget och som den valrörelsenörd jag är känns det himla kul! Vi har nu en plats där alla partier är samlade, dit människor kan komma för att diskutera med oss och hämta material.

Valstugorna bidrar till att valtemperaturen stiger och det behövs om man ska tro dagens rapportering i media. Valdeltagandet är en viktig parameter som visar hur väl vi som politiker och politiska partier lyckats att skapa intresse. Nu visar det på urusla siffror och detta måste vi alla ta ansvar för att göra något åt.

För egen del tror jag på valstuga, affischer, insändare och debatter men jag tror än mer på det personliga mötet. Att möta väljarna, göra sig tillgänglig och på ett enkelt sätt kunna prata om det som angår den enskilde är bra. Jag tror att det i mötet finns en stor potential att förklara olika förslag och framförallt att höra vad väljarna vill.

Att möta och lyssna på människor tror jag är ett vinnande koncept i valrörelsen. Vi moderater är ute i stort sett varje dag fram till valdagen den 15/5 – Det är en viktig insats för att öka valdeltagandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar