söndag 27 mars 2011

Om Juholt ringer

Jag tycker det är synd att jag inte bor i den valkrets som har privilegiet att få rösta i omvalet. Det hade varit kul att både få valarbeta och rösta men så är nu inte fallet. Jag missar i och med detta också chansen att få ett telefonsamtal från Juholt.

Om jag hade fått detta samtal skulle jag ha frågat denne, vad det verkar, trevlige man vad han har för planer för Sverige. Kommer alternativen i välfärden försvinna om han får bestämma? Blir det förslag om skattehöjningar när han nu lovar så mycket till alla? Kommer han föreslå förändringar av möjligheten att anlita Rut-företag som underlättar för så många? Hur kommer S kunna klara jobben när han inte pratar om företagsamhet? Vem ska han samarbeta med för att skapa ett trovärdigt regeringsalternativ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar