tisdag 15 mars 2011

Klart för omval

Igår kväll fastställde moderaterna i Örebro sin valsedel inför omvalet i maj. Det känns bra att ha fått förtroendet att vara namn nummer två på listan. Nu när listan är klar börjar valrörelsen!

Jag tycker att valrörelse är bland det roligaste som finns med det politiska engagemanget. Att möta väljarna, höra vad människor anser är viktigt och prata med dem om våra idéer. För oss moderater innebär valrörelsen just detta. Vi kommer, liksom tidigare, att satsa mycket på att bedriva samtalskampanj.

Jag ser fram emot att knacka dörr i Örebro, jag gjorde det i förra valrörelsen men nu när jag verkar i Örebro kommer det att bli mer givande för mig personligen. Nu kan jag på ett bättre sätt relatera till det människor tycker och faktiskt har jag möjlighet att göra något åt det!

För mig handlar valet bland annat om att förklara för människor vikten av att vi får fler jobb i Örebro. Utan jobben kommer vi inte att klara välfärden. Det är människor i arbete och betalar skatt som ger oss mer pengar att skapa en bättre skola, en bättre vård och en bättre omsorg. Denna koppling är väsentlig och för att lyckas med jobben måste vi skapa ett bättre företagsklimat i Örebro.

För att lyckas med att bli en företagsvänlig kommun måste det vara en snabbare hantering i kommunen av företagens frågor och önskemål. Det är bättre med ett snabbt nej än inget svar alls. Det är väsentligt att möjliggöra för företag att etablera sig, utvecklas och växa i Örebro. Vi måste ha välmående företag för att klara jobben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar