onsdag 1 september 2010

Ta chansen att förändra Kumla

Idag är det första dagen då kumlaborna kan rösta bort ett stelbent styre i Kumla.

Jag uppmanar alla som vill ha en bättre skola, mer valfrihet, mångfald och en kommun som främst koncentrerar sig på vård skola och omsorg att rösta för förändring.

Jag vill göra det möjligt för dig som bor i Kumla att påverka den omsorg som du behöver. Jag anser att fler än kommunen kan sköta vård, skola och omsorg. Jag vill släppa in andra och därmed öka valfriheten för oss som bor i Kumla och tror därmed att kvalitén höjs i all verksamhet.

Det är på tiden att göra en seriös satsning på skolorna i Kumla. Då menar jag på innehåll. Vi måste ha en skola i Kumla som alla barn går ur med fullgoda kunskaper. Det är viktigt att få till ett värderingsskifte som gynnar barnen i Kumla. Det duger inte att ha fina lokaler om inte innehållet hänger med. Låt skolans personal få resurser att utveckla Kumlas skolor till de bästa i landet – det är våra barn värda.

Jag ser med oro på den kommunala ekonomin. Vi måste lugna ner oss i våra investeringar så att ekonomin inte går över styr. Allas våra skattepengar ska främst gå till vård, skola och omsorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar