tisdag 31 augusti 2010

Politik i Kumlan

Idag fick jag ett nytt nummer av Kumlan i min brevlåda. Jag såg fram emot detta då alla politiska partier i Kommunfullmäktige, så här inför valet, har fått skriva ett inlägg. Partierna har fått en sida var och det är en intressant läsning att jämföra vad partierna tar upp.

Jag tänkte i ett senare inlägg kommentera en del av socialdemokraterna text och nu ta upp det faktum att partierna trots Kumlans anspråk att vara demokratisk inte behandlas lika.

Det är anmärkningsvärt att Lennart Eriksson ännu en gång tar till partipolitik i Kumlans ledartext. Jag kritiserade honom i vintras för detta vilket jag trodde tog skruv eftersom min artikel i NA inre bemöttes…

Det är helt OK för mig att Kommunstyrelsens ordförande skriver en ledare till kumlaborna. Men det är oacceptabelt att han tar till partipolitik i den annars smått trevliga och informativa texten.

Detta är ännu en anledning till att det är dags för nytt styre i Kumla.

2 kommentarer:

  1. kunde inte sagt det bättre själv, börjar koka inombords av dessa ständiga pampfasoner...

    SvaraRadera
  2. Kumla är genomkorrumperat av sossarna.

    Finns det någon av de högre cheferna som inte tillsatts efter partibok!? Kompetensen verkar helt oviktig i sammanhanget!

    Heja Maria - jag håller på dig!!!

    SvaraRadera