lördag 28 augusti 2010

Dags för skifte i Kumla

Idag har Kumla torg varit fullt av aktiviteter, fotboll på sand, tårta serverad av Sveas, musikkryss och annan underhållning från scen, massor av folk och alla partier på plats.
Vädret gjorde sitt och det är kul att Kumla Promotion lyckades med ett varierat program som lockade massor av Kumlabor till torget.

Vi politiker på den blå-gröna sidan förundras av tydligheten som S visar dagar som denna. Man är involverad i allt och den S-märkta styrkan har problem att hålla isär sina roller. Det är exempelvis representanter för IFK Kumla och ABF som dagen till ära är klädda i S-tröjor trots att rollerna idag borde, med tanke på vad de var involverade i, varit något annat. Det fanns också ett S-tält uppsatt vid den partineutrala fotbollsarenan….

Kumlaborna är vana men många reagerar och anser att måttet är väl rågat. Vi har den senaste veckan fått många kommentarer både om S-propagandan som delades ut vid Sjöparkens invigning i söndags och att det var S som arrangerade Kumlasjönt i onsdags.

NA:s reporter på plats var inte förvånad utan kommenterade situationen med att detta speglar hur det är i Kumla.

S har svårt att hålla isär sina roller, de har haft makten så länge att kommunen är lika med partiet. De tar åt sig äran av förslag som tjänstemän presenterar, de anser att S har åstadkommit allt som vi alla varit överens om och de håller varandra om ryggen. Det är helt OK att vara en S-märkt tjänsteman i Kumla kommun medan de med andra partisympatier aldrig skulle drömma om att offentliggöra detta.

I Kumla är det skillnad på folk och folk. Håll dig väl med S och det må gå dig väl. Skylta inte med andra politiska medlemskap än S, det är oklokt om du är näringsidkare, föreningsmänniska eller tjänsteman i Kumla.

Detta är en av anledningarna till att det är dags för skifte i Kumla.

1 kommentar:

  1. Peter Eriksson IFK Kumla30 augusti 2010 kl. 12:01

    Som vanligt med M att klaga och kritisera, prova att bidra med något..Som vanligt har man inte tagit information om hur det står till med tävlingens ledning,sponsorer m.m. till arrangemanget.
    Tävlingsledningen bar IFK kläder och inget annat.Under turneringen så var det helt rätt att S hade tält på plats, helt naturligt då Socialdemokraterna , Weidermans buss och Ica profilen var sponsorer till arrangemanget med IFK Kumla Kumla promotion har även andra stora sponsorer som NA , företagarna och Närkefrakt. Jag vet vad du syftar på Maria med att jag hade S tröja på, OXÅ helt naturligt då jag var med och spelade i turneingen. Vid den lilla politiker match som var vid 19.00 så bar jag en blå IFK tröja.Hans Bodin bad mig instruera politkerna som deltog då han tyckte jag hade mer kunskap om "matchen". Rollerna helt klara för min del. Som föreningsmänniska ser jag att S som sponsor till baland annat denna dag bidrar med något. Hur det gick senast M var med och sponsrade IFK vill jag inte gå in på.

    SvaraRadera