lördag 3 juli 2010

Stolt moderat

Socialdemokraterna, Moberg och Hansson, i Kumla bloggar och jag följer med intresse vad de skriver. (Lite elakt kan jag konstatera att uppgiften inte är speciellt ansträngande då de sällan skriver.)

I herr Mobergs senaste inlägg skriver han att han är en stolt socialdemokrat och jag kontrar med att jag är en stolt moderat!

Moberg radar upp ett antal saker som han är stolt över att S har åstadkommit. Han insinuerar att någon semester hade vi inte fått om inte S hade styrt Sverige… Tror han på det?

S ska fortsätta bygga ett rättvist land där alla får plats. I mitt stilla sinne undrar jag hur många år ett parti ska få på sig? Efter att ha styrt Sverige under så många år borde väl allt vara bra nu.

Moberg är stolt över alla investeringar som kommunen gjort utan att låna pengar. Må så vara att kommunens så kallade moder inte har lånat pengar, men våra bolag har lån upp över öronen… Men detta vill inte S prata om. Det faktum att vi lånat så mycket att nya lån, till bad mm kan bli svåra att få, det pratar inte S i Kumla om.

Det enda Moberg inte är stolt över är att det i Kumla finns moderater!
Ja det är nog svårt för en insomnande socialdemokrati att det finns en opposition i Kumla! Det är nog svårt för S att få mothugg på sina förslag och att vi i oppositionen har andra förslag på hur saker kan göras. Att det dessutom finns en folklig opinion måste vara svårast av allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar