torsdag 24 juni 2010

Ljuger S eller förstår de inte?

Socialdemokraterna i Kumla skriver i sitt informationsblad att regeringen har skapat finanskris och lågkonjunktur.

Förstår inte S de ekonomiska sambanden? Tror verkligen S att regeringen är skyldig till att ha skapat den finanskris och djupa lågkonjunktur som vi varit inne i och nu sakta är på väg ur? Jag tvivlar på det.

Jag är övertygad om att S vet hur det ligger till. Jag är övertygad om att S till och med vet att Sverige klarat krisen väl och nu är ett av de länder i Europa med stark ekonomi. Jag kan tänka mig att detta faktum retar S. Det retar S att Alliansregeringen har klarat krisen, långt bättre än vad väljarna tror att de röd-gröna skulle göra.

Frågan är då varför de skriver som de skriver? Påståendet är magstarkt av ett parti som, jag ändå tror, vill framstå som seriöst.

Tror de att människor inte förstår? Tror de att de skapa sympatier för sin egen politik genom att ljuga? Varför svartmåla? Varför detta rävspel?

För mig är det viktigt att prata om hur jag och mitt parti vill göra det bättre för människor i Sverige och i Kumla. Det klarar jag av utan att ljuga om ekonomiska samband och om motståndarnas politik.

1 kommentar:

  1. (S)omliga upprepar en osanning gång på gång för att den ska uppfattas som en sanning till slut. Men osanningen blir inte sannare för det.

    SvaraRadera