onsdag 3 mars 2010

Agerandet från oppositionen = Prestige

Tidningarna är idag fulla av kommentarer efter de röd-grönas utspel igår om att avdraget för hushållsnära tjänster ska bort OM de får regeringsmakten. Jag håller med Nerikes Allehanda som på dagens ledarsida skriver om detta, att en av de stora vinsterna är att RUT- och ROT-avdragen är att de minskar acceptansen för svarta tjänster

Jag håller också med Kent Persson som menar att fördelarna med avdragen är att människor får jobb och att de ger en möjlighet att underlätta vardagen för människor.

De röd-gröna hakar upp sig på pigdebatten och nedvärderar jobben. Det är konstigt de som säger sig värna om den lilla människan har åsikter om vilka jobb som är fina eller ofina.
En kvinna som drivet ett stort städbolag sa att ”bland det finaste förtroende du kan få är att släppas in i en annan persons hem och städa”.

Jag skrev i förra veckan om detta och vill framhålla att det är drygt 11000 jobb som har skapats pga. avdraget för hushållsnära tjänster och att det troligen är 6000 av dessa jobb som kommer att försvinna OM de röd-gröna får som de vill. Jag tror att detta retar upp folk. Jag tror att människor inser att de röd-gröna är fel ute.

Ett som är säkert är att detta blir en stor valfråga – S säger nej till jobben och kan inte ge en bra förklaring till varför. Det lyser igenom av prestige och det är INTE bra för Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar