onsdag 17 februari 2010

Vi vinner valet

Det känns verkligen som om valrörelsen har kommit igång. Alla partier verkar taggade för en jämn och tuff valrörelse och det är väl fler än jag som tycker att valrörelsen är det som gör livet som politiker värt att leva!

Jag håller med min partikollega Kent Persson som i sin blogg idag anser att den starka ekonomin som Sverige nu har är en av valfrågorna som kommer att göra att Alliansen vinner valet.

Jag tror för Kumlas del att en orsak till att vi (M, C, KD, FP, MP) vinner valet är för att ekonomin för första gången på mycket länge inte är stark. Socialdemokraterna har lyckats fördärva Kumlas starka ekonomi med stora investeringar. De har investerat både i låg- och högkonjunktur utan att först samla på sig några pengar. Nu är pengarna slut, de kommunala verksamheterna får spara för att finansiera det nya badet och jag tror att Kumlaborna tänker till när de den 19:onde september ska rösta i kommunalvalet.

En annan stor fråga i Kumla inför valet kommer att bli skolan. Vi måste få ett fokus på kunskap i skolan och det kommer Kumlaborna inse. Skolan tål inte mer besparingar. Vi måste fördela om resurserna så att skolorna i Kumla kan ge den utbildning till vära barn och ungdomar som de har rätt till.

Min tredje starka valfråga av betydelse för Kumla är valfriheten. Vi har inga alternativ förutom att kommunen sköter allt. Det vill vi ändra på och det kommer att locka människorna i Kumla till att rösta på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar