lördag 23 januari 2010

Funderingar en solig lördag

Örebrokretsen har nomineringsstämma idag. Det har stor betydelse för oss moderater hur den listan ser ut då Örebro är vår motor i länet. Jag hoppas att nomineringskommitténs förslag går igenom både vad gäller Örebro kommun och Landstinget. Det var dock med viss bävan jag läste Hanna Jungs kritiska artikel i NA i morse. (Hon skriver om stämningen bland moderaterna i Örebro och faran med att kritisera.) Jag har ännu inte bestämt mig för om jag tycker att ett dylikt uttalande är bra eller inte…

Några andra moderata kvinnor har idag skrivit om jämställdhet i Svenska Dagbladet – Här är jag helt med på noterna. Partiet gick igår ut och sa att börsbolagen bör fördubbla antalet kvinnor i sina styrelser fram till 2014 vilket debattskrivarna inte håller med om. Det är fel att göra kvotering till ett paradnummer i jämställdhetsdebatten då man istället för att ta bort hinder för jämställdhet hamnar i statistik och siffror.

Debatten kring Kumla torg handlar idag om framkomlighet och istappar. Det är moddigt, halt och förenat med viss livsfara att ta sig fram med cykel på Kumlas mindre gator – tro mig jag har slirat runt på väg till simhallen idag. Utanför Systembolaget samlade Lions in pengar till Haiti samtidigt som istappar föll från taken. Mycket har de senaste dagarna gjorts kring torget för att ta bort istappar men det gäller för oss kumlabor att fortsatt hålla blicken både framåt och uppåt när vi är ute och går.

3 kommentarer:

  1. Det Hannah Ljung skriver är en sannningsenlig bild av örebromoderaterna!

    SvaraRadera
  2. Det är en illa dold hemlighet att Moderata Samlingspartiet i Örebro är och har varit toppstryrt under en lång följd av år. Erik J har med list och knep sett till att hålla makten koncentrerad och när han inte längre kan vara i centrum själv, då sätter han in en marionett. För ingen politiskt intresserad kan väl ändå påstå att Inger haft topp latsen på grund av politisk kunnighet.
    Att Du maria inte kan bestämma dig för om det är bra eller inte att ta strid för friskhet i ett parti tyder på att Du kanske skulle ägna dig åt annat.
    Hanna Jung förefaller vara en frisk fläkt bland er fega moderater!

    SvaraRadera
  3. Jag kan tycka att det är bra att ta strid men frågan är om det är klokt att ta den på NA:s debattsida.

    SvaraRadera